Marketing | Branding

BRANDING is basis van de activiteiten om je bedrijf of producten te onderscheiden van andere aanbieders.

Het vormen van een identiteit voor je bedrijf is de kern van Branding. De keuze van offline of online activiteiten hebben weinig invloed op Branding. De manier waarop een dienst of product aangeboden wordt, is door Marketing strategieën te bepalen. Belangrijkste aandachtspunten om je bedrijf te onderscheiden van anderen zijn: 

Logo: Jouw bedrijf vertaald in een visuele kunst. De eerste kennismaking met de doelgroep is uiteraard de belangrijkste instrument.

Stem van uw merk: Als je ervan uitgaat dat je bedrijf een personage was; hoe zou hij/zij mensen aanspreken? Een formele stem of een vriendelijke? Het is natuurlijk niet  een twee te bepalen hoe het zou klinken, maar helpt wel met het vormen van identiteit.

Kleurkeuze: Voor alle designs die voor je bedrijf worden ontworpen spelen de kleurcombinaties een groot rol. Elke kleur heeft zijn charme en boodschap. Kan je het bedenken dat Mc Donalds de kleur Blauw gaat gebruiken? Wij ook niet..

Typografie: Duizenden lettertypes die door jaren heen zijn gecreëerd terwijl we vroeger in de jaren 90 maar vijftig hadden. Times New Roman of Arial was niet altijd genoeg om de naam naar voren te brengen. Lettertypes met allemaal eigen karakters. Daarom is het van belang om van te voren te besluiten welke fonts er gebruikt worden zodat je de zelfde lijn aanhoudt.

Door een goede mix te maken met logo, stem, kleur en typografie is de basis van Branding klaar. 

En nu?

Je hebt een imago en deze moet je doelgroep bereiken. Kortom; MARKETING!

MARKETING is niets anders dan alle activiteiten die je moet uitvoeren om je producten of diensten te kunnen verkopen.

Natuurlijk zijn er vele vormen van stappen die je kan nemen om je producten of diensten bij je potentiële klanten aan te bieden.  Denk daarbij aan online of offline marketing. Wat is je budget voor marketing en hoe wil je het verdelen? Elke merk of product heeft zijn eigen karakter en verschillende doelgroep. Daarom is er helaas niet 1 strategie die je kan gebruiken. Wij luisteren, denken mee, improviseren en voeren de strategie met je uit.